דבר סגן המנהל

תמונה אישית סגן המנהל

"זכה נעשית לו סם חיים, לא זכה- נעשית לו סם מיתה"(יומא עב)

במאמר זה, מלמדים אותנו חז"ל את עוצמתה של התורה, ואף מזהירים אותנו שהיא יכולה להפוך לאדם לסם מוות. הכיצד? התורה מסוגלת לקדש את האדם, לרוממו ולפתחו, אך הדבר תלוי בגישה הבסיסית איתה הוא ניגש ללימוד. "בְּנִי, תּוֹרָתִי אַל-תִּשְׁכָּח; וּמִצְו‍ֹתַי, יִצֹּר לִבֶּךָ….קָשְׁרֵם עַל-גַּרְגְּרוֹתֶיךָ; כָּתְבֵם, עַל-לוּחַ לִבֶּךָ." (משלי ג א-ג)

הפסוקים בספר משלי מחזקים בנו את ההבנה שאין להסתפק ברכישת ידע, למידה וקיום של מעשה המצווה. מוטל על כולנו "לכתוב את הדברים על לוח ליבנו", להעמיק בהם, לתת להם מקום בפנימיות אישיותנו.
אנו בבית החינוך שואפים לכוון את התלמידים ללימוד שמביא לידי מעשה, לחיבור והזדהות עמוקים עם דברי התורה והדרכות חז"ל, וכן להפנים וליישם את הנלמד בכלל המקצועות תוך חתירה למצוינות וחדשנות פדגוגית, וכן לראייה שלמה של התלמיד- בשעות הלמידה ובשעות הפנאי. לשם כך אנו מפעילים תכניות רבות ומגוונות המופיעות באתר מחודש זה. נא עודדו את ילדכם להשתתף בהם.

הדרך לתהליך פנימי ועמוק באישיותו של המתחנך תלויה בדמות החינוכית שניצבת מולו- "אם דומה הרב למלאך ה' צב-אות ילמדו תורה מפיהו, ואם לאו- אל ילמדו תורה מפיהו". הרב הינו ה"תורה החיה" שפוגש התלמיד, ובכוחו להשפיע על עוצמת החיבור והתהליך שעובר האדם שמולו.
בית החינוך אמי"ת איתן מתאפיין בהיותו מקום של אנשים, ומקום של מלאכים. מקום בו אנו משתדלים שכלל באי בית החינוך- צוות, תלמידים והורים- יפגשו מלאכים בדמויות אדם, בעלי מאור פנים, לב רחב ומקצועיות.
השנה נעסוק בנושא "קרוב אליך"- פיתוח הלב הפועם שלנו- החינוך ליראת שמים ולחיי תורה בדגש על התאמה לאתגרי ומאפייני הדור ומגוון התלמידים שלנו. בפסוקי התורה נכתב ש "לא בשמים היא" (דברים ל, יב) – ואומר על כך הרב מקוצק – שהתורה אינה אצל אותם יהודים, החושבים שהגיעו עד שמי השמים, אלא אצל אלו שמרגישים עצמם "על הארץ".

נשתדל כולנו לחיות חיי תורה הנטועים בארץ, בעז וענווה, בפשטות ושמחה.

ברכת שנה טובה לכלל ההורים וילדיהם, לאנשי הצוות הוותיקים והחדשים,
ולתלמידים שהצטרפו למשפחת אמי"ת איתן מיישובי בנימין, ירושלים ומיישובי גוש אדומים.

לשנת לימודים טובה ומוצלחת!
הרב שלומי דהן
סגן המנהל וראש הנתיב הישיבתי